Uitstel betaling Draka Polymer in Enkhuizen duurt voort

De surseance van betaling van Draka Polymer Films in Enkhuizen wordt voorlopig voortgezet. Dat hebben management en bewindvoerders deze week besloten. Het kunststofverwerkingsbedrijf is daarmee een positieve uitzondering op de regel dat surseances meestal binnen enkele dagen eindigen in faillissement.

Dit is volgens bewindvoerders Axel de Groot en Michel Moeijers mogelijk doordat de exploitatie, cashflow en liquiditeit voldoende positief zijn om de lopende lasten te kunnen voldoen. ’Met name was de onderneming in staat om de lonen over februari volledig te voldoen, hetgeen voorwaarde is voor voortzetting van de surseance. Een doorslaggevende factor is verder de loyaliteit en inzet van leveranciers en klanten, en met name het voltallige personeel van Draka.’

Voortzetting van de surseance geeft Draka de mogelijkheid om - terwijl het bedrijf gewoon doordraait - gesprekken te voeren met externe financiers en overnamekandidaten. ’In de komende weken worden concrete resultaten daarvan verwacht.’

Bron: Noordhollands Dagblad 28-02-1019 , Paul Gutter

Boddaert Advocaten